A japán gyártó még 2015-ben, a McLaren partnereként tért vissza a száguldó cirkuszba, a wokingi istállóval azonban nem tudta elérni a kívánt eredményeket, ezért útjaik a 2017-es év végén különváltak.
A Honda ezt követően a Toro Rossóval lépett szövetségre, majd 2019-től a Red Bull Racing csapatának is motorokat szállították – a Milton Keynes-i istálló kvázi gyári csapata lett a japán motorgyártónak.
A Red Bullnál természetesen nagy reményeket fűztek az együttműködéshez, pláne úgy, hogy 2022-ben jelentősen megváltoznak a Forma-1 szabályai.
Pénteken azonban váratlanul bejelentették: a Honda a 2021-es idény végén elköszön a Forma-1-től.A gyártó azzal indokolja döntését, hogy az autóiparban az elmúlt időszakban jelentősen megváltoztak a prioritások, a Honda pedig 2050-re a karonbsemlegesség elérését tűzte ki célul.
„A Red Bull Racing tudomásul veszi a Honda Motor Company döntését, miszerint a 2021-es szezon végén távozik a Forma-1-ből. Szeretnénk köszönetet mondani a vállalatnak kivételes erőfeszítéseiért a Red Bull Racing és a Scuderia AlphaTauri motorszállítójaként” – áll a Red Bull által kiadott kommünikében.
A közösen elért eredmények – így a Red Bull 4, valamint az AlphaTauri 1 győzelme – mellett az osztrákok kiemelik: „A döntés nincs hatással a Honda elkötelezettségére, hogy elérjük közös céljainkat partnerségünk hátralévő részében, hiszen szeretnénk építeni közös sikereinkre a 2021-es év végéig.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke hozzátette: „Csapatként megértjük, mennyire nehéz volt erre a döntésre jutnia a Hondának, miszerint a 2021-es szezon végén elköszönnek a Forma-1-től.”
„Az autóiparon belüli fókuszváltás arra a döntésre késztette a Hondát, hogy átcsoportosítsa erőforrásait, és megértjük, illetve tiszteletben tartjuk ezeket az okokat. Döntésünk nyilvánvaló kihívásokat tartogat számunkra, de itt voltunk már korábban is, és felkészültek, illetve jól felszereltek vagyunk ahhoz, hogy hatékonyan reagáljunk, ahogy tettük azt a múltban is.”
„Bár csalódottak vagyunk, hogy nem folytatódik partnerségünk a Hondával, büszkék vagyunk közös sikereinkre: 5 győzelmünkre és 15 dobogós eredményünkre a Red Bull két csapatával, és köszönettel tartozunk mindenkinek a Hondánál kivételes erőfeszítéseikért és elkötelezettségeikért.”
A Red Bull Forma-1-es csapata egyébkéntnemrég írta alá az új Concorde Egyezményt, így az istálló biztosan nem fordít hátat a királykategóriának. Horner elárulta, mindent megtesznek azért, hogy a jövőbena lehető legjobb motorralállhassanak rajthoz az F1-ben.
„Most kihasználjuk a rendelkezésünkre álló időt arra, hogy tovább értékeljük a helyzetet, és megtaláljuk a legversenyképesebb erőforrást 2022-re, illetve az azt követő időszakra.”
A Honda egyébként a 2008-as szezon végén hasonlóan váratlanul jelentette be, távozik a száguldó cirkuszból, akkor azonban már a következő idénytől kezdve nem voltak jelen az F1-ben: a gyári istállót Ross Brawn vásárolta fel jelképes 1 euróért, majd 2009-ben Jenson Button révén világbajnoki címet ünnepelhetett.
Forrás: f1vilag.hu