Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.
Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével, konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdokicikksorozatunkban.
Mai pácinesünk:BMW i3 (I01)
Szimptóma:Hiba a központi vezérlőegységben.
Jármű pontos típusa:BMW, i3 (I01), Modellév: 2013.
Kommentár:
A szervokormány, a hűtőventilátor és a menetdinamika-vezérlés nem működik.
Ha a fent említett problémát észlelik, az egyik lehetséges ok a nem megfelelő biztosíték lehet.
Terápiás kondíciók:
A meghibásodás egyéb lehetséges okainak kizárása érdekében el kell végezni az elektromos és mechanikus rendszer teszteket (a jármű gyártói előírásainak megfelelően), valamint a hibakód lekérdezést a megfelelő diagnosztikai készülékkel.
Terápia:
Ha további hibát nem talál, akkor a B + elosztót (biztosítékdobozt) ki kell cserélni. Ez a jobb oldali motortérben található (az akkumulátor felett).
Pótalkatrész cikkszám: Biztosítékdoboz OE Nr. 61 14 9 321 027
FONTOS:
Felhívjuk figyelmét, hogy az ilyen javítási munkákat csak egy szakszerviz végezheti és be kell tartani a jármű gyártójának javítási és karbantartási utasításait!
Vigyázat: Elektromos jármű!
Nagyfeszültségű alkatrészek – baleset- és sérülésveszély (áramütés)!