A szabályzat leírja a Inter Cars Hungária Kft-nél alkalmazandó jótállási folyamatokat, definíciókat, felelősöket.
A vevői megelégedettség fontos szempont a reklamációk kezelésében. Az udvariasság, nyugodtság, segítőkészség és a gördülékeny ügyintézés elengedhetetlen. Amennyiben a reklamáció a szolgáltatással kapcsolatban merül fel, a hiba azonnali elhárítására kell törekedni, az Inter Cars Hungária Kft. működési elveit alapul véve, és betartva.
Definíciók:
Gépjárműalkatrész: személygépjármű, tehergépjármű és motorkerékpár működéséhez szükséges alkatrészek
Felszerelési cikk: személygépjármű, tehergépjármű és motorkerékpár működéséhez nem szükséges, kiegészítő termékek
Szakműhely: gépjárművek javításával jogszerűen foglalkozó szervizek
Garanciális ügyintéző: Az Inter Cars Hungária Kft. által megjelölt felelős munkavállaló Vevő: Az Inter Cars Hungária Kft. termékeit vásárló nem természetes személy Logisztikai koordinátor: Az Inter Cars Hungária Kft. által megjelölt felelős munkavállaló
Megbontás: a jótállás körébe tartozó termék meghibásodása által okozott károk felmérését célzó, a gépjármű részleges vagy teljes szétszerelésével járó tevékenység
Az Inter Cars Hungária Kft. az általa importált és forgalomba hozott gépjárműi alkatrészekre és felszerelési cikkekre a vásárlás napjától, illetve amennyiben a vásárlás napja nem esik egybe az alkatrész vevő részére történő átadásával, úgy az átadás napjától, vagy – ha az alkatrész beszerelését az Inter Cars Hungária Kft. vagy annak megbízottja végzi –, az alkatrész üzembe helyezésének napjától (a továbbiakban: „Teljesítés”) számított 12 hónapon keresztül jótállást vállal. A jótállási igény alapján a jogosult kérheti az alkatrész/felszerelési cikk cseréjét vagy kijavítását, valamint azok jogos beszerelési költségét, vagy árleszállítását követelhet a részletes feltételekben foglaltak teljesülése esetén. Az általános 12 hónapos jótállási időtartamtól azon márkák jótállási feltételei térnek el, melyekre az alkatrészgyártók által külön megszabott előírások érvényesek. Ezen termékek listáját a szabályzat 1. számú melléklete tartalmazza.
Jótállási eset áll fenn, ha egy vevő az Inter Cars Hungária Kft. által eladott termékkel kapcsolatban jótállási időn belül kifogást emel valamelyik alkatrész vagy felszerelési cikk ellen, amelynek a vevő által felismert hibája már a Teljesítés időpontjában megvolt.
Az Inter Cars Hungária Kft. jótállási kötelezettsége nem terjed ki arra az esetre, ha a meghibásodás az alkatrész vagy felszerelési cikk nem rendeltetésszerű használatából ered, így különösen a használati, karbantartási, illetve beépítési utasítások be nem tartása következtében lépett fel, illetve hibás kezelés, nem megfelelő minőségű tüzelőanyag, segédanyag, valamint harmadik személy által végzett jogosulatlan beavatkozás miatt történt.
Nem érvényes a 12 hónapos jótállási időtartam az olyan alkatrészekre vonatkozóan, melyekre a gépkocsigyártó meghatározott futásteljesítmény elérésekor kötelező cserét írt elő, és ezt a futásteljesítményt az alkatrész a 12 hónapos jótállási időtartam előtt túlhaladta, hiszen ekkor az elhasználódás természetes kopás eredménye.
Abban az esetben, ha egy, az Inter Cars Hungária Kft. által forgalmazott termék szerelési hiba vagy a karbantartás hiánya következtében hibásodik meg, úgy ez olyan jótállási esetnek minősül, amelyet a beszerelést vagy a karbantartást végző műhelynek kell a Vevő felé rendeznie.
A jótállási igény érvényesítésének feltétele a 4.1. pontban foglaltak szerint az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat, így különösen az Inter Cars Hungária Kft. által kiállított számla, vagy annak másolata. Továbbértékesítés esetén a továbbértékesítést igazoló számla, vagy annak másolata (nyugta alapesetben nem fogadható el, de méltányosságból abban az esetben elfogadható a nyugta is, ha abból a továbbértékesített termék, és a vásárlás napja egyértelműen beazonosítható), és a szakműhely által kiállított beszerelést igazoló számla, vagy annak másolata.
Ezek hiányából fakadó minden kár a vevőt terheli.
Amennyiben az alkatrész vagy felszerelési cikk beszerelését nem az Inter Cars Hungária Kft., vagy annak megbízottja végezte, úgy a vásárló jótállási igényét abban az esetben érvényesítheti, ha a reklamált alkatrész beszerelése szakműhelyben történt, és erről a szakműhely hivatalos számlájával rendelkezik.
Ha annak gyanúja merül fel, hogy az alkatrész meghibásodása a gépjárműben kárt okozott, és ennek megállapítása érdekében a gépjármű megbontása szükséges, a gépkocsi megbontásának helyéről és időpontjáról munkanapokon 72 órával korábban a vevőnek értesítenie kell a forgalmazó telephelyet, hogy azon az Inter Cars Hungária Kft. képviselőjének részvételi lehetősége biztosított legyen. Ennek elmulasztása esetén az okozati kár megtérítése a jótállás keretében nem lehetséges.
Az okozati kárigényt az Inter Cars Hungária Kft. a megbontási jegyzőkönyv felvételétől számított 60 napon belül bírálja el. Amennyiben külső szakértő bevonása is szükséges, ez az idő a szakértő eljárásának az idejével meghosszabbodik. A szakértő bevonásáról a garanciális ügyintézőnek vevőt írásban értesítenie kell. Okozati kártérítés kizárólag a gépkocsiban keletkezett, a meghibásodott alkatrésszel összefüggésbe hozható, közvetlen károkra vonatkozik.
A jótállási igény elbírálása az Inter Cars Hungária Kft. központjában történik. Amennyiben az Ügyfélszolgálati dolgozók, illetve a telephelyvezetők kellő szakmai megalapozottsággal elutasító döntést tudnak hozni úgy az szakértő bevonása nélkül jogukban áll, és ebben az esetben a jótállási igény elbírálása nem az Inter Cars Hungária Kft. központjában történik.
A kereskedelmi hatóság által hitelesített Vásárlók könyvét az eladótérben, az ügyfelek által elérhető módon, íróeszközzel ellátva kell kifüggeszteni. Felelős: Telephelyvezető. Panasz esetén van lehetőség az azonnali orvoslásra. Ha ennek ellenére bejegyzés születik, úgy arra 30 napon belül, tárgyilagosan kell reagálni, a megtett intézkedés leírásával. Pozitív bejegyzés esetén köszönőlevelet szükséges küldeni. Bármely bejegyzést követő reagálást le kell fűzni, és 2 évig tárolni az erre rendszeresített dossziéban.
A jótállási igény érvényesítésének feltétele az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat, így különösen az Inter Cars Hungária Kft. által kiállított számla, vagy annak másolata, illetve továbbértékesítés esetén a továbbértékesítést igazoló számla, vagy annak másolata (nyugta alapesetben nem fogadható el, de méltányosságból abban az esetben elfogadható a nyugta is, ha abból a továbbértékesített termék, és a vásárlás napja egyértelműen beazonosítható).
Ezek hiányából fakadó minden kár a vevőt terheli.
A jótállási igény érvényesítéséhez szükséges továbbá:
Hibás termék bemutatása
Amennyiben az alkatrész vagy felszerelési cikk beszerelését nem az Inter Cars Hungária Kft., vagy annak megbízottja végezte, a szakműhely által kiállított beszerelést igazoló számla, vagy annak másolata.
Mérési jegyzőkönyv az alábbi esetekben:
Féktárcsánál és fékdobnál, ha ütés a hibajelenség
Lengéscsillapítónál, ha a hibajelenség gyenge, vagy hatástalan csillapítás.
4Max akkumulátoroknál vizsgálati jegyzőkönyv (teljes körűen kitöltött garancia füzet)
Amennyiben bármelyik dokumentum hiányzik, a hibás termék nem vehető át elbírálásra.
A hiányos dokumentációval beküldött jótállási igényeknél először e-mailben kap értesítést a telephely, hogy milyen dokumentumok hiányoznak az elbíráláshoz. Az értesítésről való tudomásszerzést követően 72 óra áll a telephely rendelkezésére, hogy a hiányzó dokumentumokat pótolja, és megküldje a központba. A borítékra rá kell írni a „REK” számot és, hogy hiánypótlás. Amennyiben a 72 óra eredménytelenül telik el, az alkatrész/felszerelési cikk és a dokumentumok visszaküldésre kerülnek a telephelyre.
Vevő értesíti az Inter Cars Hungária Kft. központját a jótállási esetről. A normál visszáruval megegyező módon, a hibás terméket annak teljes dokumentációjával külön, a többi árutól elkülönítve kell a Vevőnek továbbítania az Inter Cars Hungária Kft. központjába, a garanciális ügyintézőnek címezve. A hiányosan beküldött igényekre az Inter Cars Hungária Kft. központja figyelem felhívó levelet küld a vevőnek, melyben felhívja vevőt a megjelölt hiányok 72 órán belül történő pótlására. Amennyiben a felszólító levélben foglalt hiányok pótlására a levél kézhezvételétől számított 5 munkanapon belül nem kerül sor, úgy a hibás termék a dokumentációjával együtt visszaküldésre kerül a vevő részére, az általa megadott telephelyi címre, ennek hiányában vevő székhelyére.
A garanciális ügyintézőnek nincs felhatalmazása méltányosságra, erre csak az értékesítési vezetőnek és az ügyvezető igazgatónak, valamint a 4.2.5. pont szerinti esetben a telephelyvezetőnek van jogosultsága.
A jótállás keretében történő munkadíjról a szakműhely vezetője és a garanciális ügyintéző előzetesen egyeztet. Az alkalmazott normaidő nem lehet nagyobb, mint az Inter Cars Hungária Kft. IC Technika adatbázisában az adott típusra meghatározott normaidő.
Ezt a számlát a garanciális ügyintéző nevére, postai úton, küldi el a szerviz. A garanciális ügyintéző aláírásával igazolja annak helyességét, majd továbbítja pénzügyi teljesítésre. A kiállított számla csak átutalásos lehet, 30 napos fizetési határidővel.
Az aláírt számla fénymásolatát, az eredeti jótállási dokumentumokkal együtt kell archiválni.
Készítette: Szatmári Ákos Beszerzési vezető Kiadta: Ulmer Szilvia HR és Folyamat vezető Jóváhagyta: Baán Csaba Ügyvezető igazgató
Budapest, 2014.03.25.